Gotowość szkolna
Gotowość szkolna określa czy dziecko, mające rozpocząć naukę w pierwszej klasie, posiada niezbędne umiejętności społeczne, fizyczne, poznawcze czy emocjonalne, aby nauka przebiegała w sposób zrównoważony, zarówno w zakresie możliwości poznawczych jak i emocjonalnych dziecka. Wynika z działania procesów rozwoju biologicznego i uczenia się oraz gromadzenia doświadczeń.
Kształtowanie się gotowości szkolnej jest procesem dynamicznym o bardzo indywidualnym przebiegu. Na jego rozwój mają wpływ predyspozycje psychofizyczne dziecka, jego aktywność, środowisko, w którym przebywa oraz uwarunkowania dziedziczne.
Wyniki tego badania pomogą Państwu podjąć decyzję o rozpoczęciu przez Wasze dziecko pierwszej klasy. Jeśli dziecko pójdzie do szkoły zbyt wcześnie, może mieć problemy emocjonalne i nie tylko.
Niedojrzałemu dziecku trudno usiedzieć na lekcjach. Będzie miało poczucie, że z niczym sobie nie radzi. Jeśli natomiast wybitnego 6-latka zatrzymamy w zerówce, będzie się nudził. A kto lubi nudę?
Pomożemy odpowiedzieć na Wasze pytania i rozwiać wątpliwości.

Na pierwsze spotkanie
zapraszamy rodziców, gdzie razem z jednym z naszych psychologów będziecie Państwo mogli omówić swoje obawy i spostrzeżenia. Kolejnym krokiem będzie spotkanie z dzieckiem i diagnoza.