Logopeda
Neurologopeda

Kiedy warto rozważyć konsultację logopedyczną lub neurologopedyczną?

Dla kogo?

Zajęcia skierowane są do wszystkich dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym z trudnościami artykulacyjnymi, płynnością wypowiedzi, zaburzeniami językowymi, nieprawidłową budową aparatu artykulacyjnego oraz upośledzeniem słuchu.

Zaburzeniami połykania, oddychania, z opóźnionym rozwojem mowy, autyzmem, zespołem Aspergera, zespołem Downa, z mózgowym porażeniem dziecięcym (MPDz), z niedokształceniem mowy pochodzenia korowego (NMPK).

Pracujemy także z dorosłymi.

Jak to u nas wygląda?

Diagnoza logopedyczna / neurologopedyczna
składa się z 3 części:

Część pierwsza – szczegółowy wywiad

Szczegółowy wywiad z rodzicem dotyczący rozwoju mowy u dziecka oraz zapoznanie się z sygnalizowanym problemem.

Część druga – diagnoza

Diagnoza dziecka

Zdarza się, że ze względu na możliwości psychofizyczne dziecka diagnoza odbywa się podczas 2 spotkań.

 

Część trzecia – wyniki

Omówienie wyników wraz z przedstawieniem planu terapii.

Co obejmuje nasza diagnoza?

Nasza diagnoza obejmuje określenie prawidłowości budowy i sprawność aparatu artykulacyjnego, określenie poziomu kompetencji językowych adekwatnych do wieku, badanie funkcji połykania i oddychania, orientacyjne badanie słuchu (z zaleceniami ewentualnego poszerzenia badania o audiometrię tonalną w uzasadnionych przez specjalistę przypadkach).

Dlaczego warto?

Każdy człowiek porozumiewa się ze światem za pomocą mowy. Poprzez mowę wyrażamy swoje emocje, uczucia, potrzeby. Mowa umożliwia każdemu z nas nawiązywanie i podtrzymywanie relacji społecznych od najmłodszych lat.

Jej nabywanie dzieje się tak automatycznie, że często nie zdajemy sobie sprawy, jak to jest mieć z nią problemy.