Terapia pedagogiczna z elementami SI
Dla kogo?
Dzieci i młodzież od 3. – 4. roku życia. Dzieci z diagnozą ze spektrum autyzmu, ASD, niepełnosprawnością intelektualną lub innymi niepełnosprawnościami, ale także dzieci w normie intelektualnej z deficytami i trudnościami edukacyjnymi.
Ile czasu? 50 minut, 1-2 razy w tygodniu
Jak długo? Ilość spotkań ustala się indywidualnie w zależności od potrzeb i możliwości dziecka.

Kiedy na terapię pedagogiczną z elementami integracji sensorycznej?
- gdy obserwujesz, że dziecko ma problemy z ustaleniem lateralizacji,
- jest nadpobudliwe lub opóźnione psychoruchowo,
- zdiagnozowano u niego ryzyko dysleksji,
- ma diagnozę dysleksji lub specyficzne trudności w nauce,
- ma obniżony poziom sprawności grafomotorycznej i manualnej,
- gdy dziecko posiada diagnozę niepełnosprawności intelektualnej,
- gdy dziecko ma trudności z koncentracją uwagi oraz zapamiętywaniem,
- z trudnościami w zakresie koncentracji i uwagi,
- z zaburzeniami o charakterze emocjonalnym,
- przejawiających trudności w zakresie orientacji przestrzennej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej.
Dlaczego warto?
- są zajęciami 2 w 1: szczególnie polecane są dla dzieci z trudnością z koncentracją i nadruchliwością,
- zajęcia mają na celu stymulowanie i usprawnianie rozwoju funkcji psychomotorycznych,
- usuwanie lub minimalizowanie deficytów będących bezpośrednią przyczyną niepowodzeń szkolnych,
- zapobiegają negatywnym konsekwencjom opóźnień rozwojowych,
- przywrócenie prawidłowej postawy wobec nauki, wzbudzanie motywacji do obowiązków szkolnych oraz satysfakcji z efektów,
- eliminowanie niepowodzeń szkolnych oraz ich emocjonalnych i społecznych konsekwencji,
- budują wiarę we własne siły, kształtują samodzielność, usprawniają koncentrację uwagi.