Logopeda
Neurologopeda
Kiedy warto rozważyć konsultację logopedyczną lub neurologopedyczną?
- gdy dziecko ma opóźniony rozwój mowy
- słyszalna jest nieprawidłowa artykulacja i realizacja poszczególnych głosek, seplenienie
- gdy dziecko oddycha ustami lub chrapie
- nadmiernie ślini się
- ma problemy z połykaniem (ulewanie, nieestetyczne spożywanie pokarmów)
- mówi niepłynnie (powtarza dźwięki mowy, sylaby, wyrazy i/lub przeciąga dźwięki mowy w wyrazach i/lub blokuje się na początku wypowiadanego słowa)
- wsuwa język między zęby lub ma ograniczone ruchy języka podczas mówienia
- ma problemy ze słuchem
Dla kogo?
Zajęcia skierowane są do wszystkich dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym z trudnościami artykulacyjnymi, płynnością wypowiedzi, zaburzeniami językowymi, nieprawidłową budową aparatu artykulacyjnego oraz upośledzeniem słuchu.
Zaburzeniami połykania, oddychania, z opóźnionym rozwojem mowy, autyzmem, zespołem Aspergera, zespołem Downa, z mózgowym porażeniem dziecięcym (MPDz), z niedokształceniem mowy pochodzenia korowego (NMPK).
Pracujemy także z dorosłymi.


Diagnoza logopedyczna / neurologopedyczna
składa się z 3 części:

Część pierwsza – szczegółowy wywiad
Szczegółowy wywiad z rodzicem dotyczący rozwoju mowy u dziecka oraz zapoznanie się z sygnalizowanym problemem.

Część druga – diagnoza
Diagnoza dziecka
Zdarza się, że ze względu na możliwości psychofizyczne dziecka diagnoza odbywa się podczas 2 spotkań.

Część trzecia – wyniki
Omówienie wyników wraz z przedstawieniem planu terapii.
Co obejmuje nasza diagnoza?
Nasza diagnoza obejmuje określenie prawidłowości budowy i sprawność aparatu artykulacyjnego, określenie poziomu kompetencji językowych adekwatnych do wieku, badanie funkcji połykania i oddychania, orientacyjne badanie słuchu (z zaleceniami ewentualnego poszerzenia badania o audiometrię tonalną w uzasadnionych przez specjalistę przypadkach).
Dlaczego warto?
Każdy człowiek porozumiewa się ze światem za pomocą mowy. Poprzez mowę wyrażamy swoje emocje, uczucia, potrzeby. Mowa umożliwia każdemu z nas nawiązywanie i podtrzymywanie relacji społecznych od najmłodszych lat.
Jej nabywanie dzieje się tak automatycznie, że często nie zdajemy sobie sprawy, jak to jest mieć z nią problemy.